Saturday 4 November 2017

Veid Gjennomsnitt Pris Vs Moving Average Kostnader


What039s forskjellen mellom flytte gjennomsnittlig og vektet glidende gjennomsnitt Et 5-års glidende gjennomsnitt, basert på prisene ovenfor, ville bli beregnet ved hjelp av følgende formel: På grunnlag av ligningen ovenfor var gjennomsnittsprisen over perioden som er oppført ovenfor, 90,66. Bruk av bevegelige gjennomsnitt er en effektiv metode for å eliminere sterke prisfluktuasjoner. Nøkkelbegrensningen er at datapunkter fra eldre data ikke veier noe annerledes enn datapunkter nær begynnelsen av datasettet. Dette er hvor vektede glidende gjennomsnitt kommer til spill. Veidede gjennomsnitt gir tyngre vekting til mer gjeldende datapunkter siden de er mer relevante enn datapunkter i den fjerne fortiden. Summen av vektingen skal legge til opptil 1 (eller 100). Når det gjelder det enkle glidende gjennomsnittet, er vektene fordelt like mye, og derfor er de ikke vist i tabellen ovenfor. Sluttpris på AAPLWhat039s differansen mellom vektet gjennomsnittlig regnskap og FIFOLILO regnskapsmetoder Hovedforskjellen mellom vektet gjennomsnittlig kostnadsregnskap. LIFO. og FIFO metoder for regnskap er forskjellen der hver metode beregner varebeholdning og kostnaden for solgte varer. Den veide gjennomsnittlige kostnadsmetoden bruker gjennomsnittet av kostnadene til varene til å tildele kostnader. Med andre ord bruker vektet gjennomsnitt formelen: Total kostnad på varer i lager tilgjengelig for salg dividert med totalt antall enheter tilgjengelig for salg. I kontrast betyr FIFO (første inn, først ut) regnskap at kostnadene tildelt varer er kostnadene for de første kjøpte varer. Med andre ord antar selskapet at de første solgte varene er de eldste eller de første varene som er kjøpt. På den annen side antar LIFO (sist i første utgang) at de siste eller siste elementene som er kjøpt er de første elementene som skal selges. Kostnadene for varer under vektet gjennomsnitt vil ligge mellom kostnadsnivåene fastsatt av FIFO og LIFO. FIFO er å foretrekke i tider med stigende priser, slik at kostnadene som er registrert er lave og inntektene er høyere, mens LIFO er å foretrekke i tider hvor skattesatsene er høye fordi kostnadene som er tildelt vil bli høyere og inntektene vil bli lavere. Vurder dette eksemplet for en illustrasjon. La oss si at du er en møbelbutikk, og du kjøper 200 stoler til 10 og deretter 300 stoler til 20, og på slutten av en regnskapsperiode har du solgt 100 stoler. Den vektede gjennomsnittskostnaden, FIFO og LIFO-kostnadene er som følger: Eksempel: 200 stoler 10 2000 300 stoler 20 6 000 Totalt antall stoler 500 Vektet Gjennomsnittlig kostnad: Kostnad på stol: 8 000 divisjoner med 500 16stol Kostnad på solgte varer: 16 x 100 1600 Resterende beholdning: 16 x 400 6 400 FIFO: Varer solgte: 100 stoler solgt x 10 1000 Resterende inventar: 100 stoler x 10 300 stoler 20 000 7 000 LIFO: Kostnad på solgte varer: 100 stoler solgt x 20 2.000 gjenværende inventar: (200 stoler x 10) (200 stoler x 20) 6000 Dette spørsmålet ble besvart av Chizoba Morah. Det riktige svaret er: b) Husk at LIFO overfører de siste prisene på lager over til å koste. Derfor, hva igjen. Les svar Se hvorfor ulike økonomiske aktører bruker ulike metoder for å beregne kostnader, og lære hvordan ulike metoder kan påvirke. Les svar Lær om inventar som koster forskjeller mellom allment aksepterte regnskapsprinsipper, eller GAAP, og International Financial. Les svar Det riktige svaret er: C) Salg (8 enheter 1000) 8 000 Kostnad for solgte varer (COGS): 1. Begynnelse av inventar. Les svar Finn ut hvorfor GAAP skiller alle selskapsutgifter i enten periode eller produksjonskostnader og hvordan dette påvirker måten utgiftene utgjør. Les svar Lær om de viktigste fordelene ved kostnadsregnskapssystemer, hvorfor de er forskjellige fra finansiell regnskap og hvorfor de er. Les svar Beta er et mål for volatiliteten, eller systematisk risiko, av en sikkerhet eller en portefølje i forhold til markedet som helhet. En type skatt belastet kapitalgevinster pådratt av enkeltpersoner og selskaper. Kapitalgevinst er fortjenesten som en investor. En ordre om å kjøpe en sikkerhet til eller under en spesifisert pris. En kjøpsgrenseordre tillater handelsmenn og investorer å spesifisere. En IRS-regelen (Internal Revenue Service) som tillater straffefri uttak fra en IRA-konto. Regelen krever det. Det første salg av aksjer av et privat selskap til publikum. IPO er ofte utstedt av mindre, yngre selskaper som søker. Gjeldsgrad er gjeldsraten som brukes til å måle selskapets økonomiske innflytelse eller en gjeldsgrad som brukes til å måle en person. Standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Sammenlignet kostnadsstyring tilbyr to kostnadsberegningsmetoder: standardkostnad og gjennomsnittlig kostnadsberegning. Gjennomsnittlig kostnadsberegning brukes primært til distribusjon og andre bransjer hvor produktprisen svinger raskt, eller når det dikteres av regulerings - og andre industrikonvensjoner. Gjennomsnittlig kostnadsberegning gjør det mulig å: verdsette beholdningen ved en flytende gjennomsnittlig kostnadssporlager og produksjonsutgifter uten kravet om at forhåndsdefinerte standarder skal bestemme resultatmarginen basert på en faktisk kostnadsmetode, måle organisasjonens ytelse mot historiske kostnader inkludere alle direkte kostnader for produksjon av et element i disse varene inventariekostnad Bruk standardkostnad for ytelsesmåling og kostnadskontroll. Standardkurs gir deg mulighet til å: verdsette beholdningen til en forutbestemt kostnad fastslå fortjenestemargin basert på prognostiserte kostnader rekordvarianter mot forventede kostnader oppdatering standardkostnader fra hvilken som helst kostnadstype evaluere produksjonskostnader i forhold til standardkostnader måle organisasjonens ytelse basert på forhåndsdefinerte produktkostnader evaluere produktkostnader for å bistå ledelsesbeslutninger Følgende tabell viser de funksjonelle forskjellene mellom gjennomsnittlig og standardkostnad. Materiale med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiale Materiale og materiale overhead med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiell Varekostnader holdt av kostnadselement Varekostnader holdt av kostnad delelement Ingen delte kostnader gjennomsnittlig kostnad opprettholdes separat i hver organisasjon. Kan dele kostnader over organisasjoner når de ikke bruker Arbeid i prosess Opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad med hver transaksjon. Flyttende gjennomsnittskostnad vedlikeholdes ikke. Separate verdsettelseskontoer for hvert kostnadselement. Separat verdsettelseskonto ts for hvert under - og kostnadselement Ingen avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Tabell 1 - 2. Sammenligning av standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Under gjennomsnittskostnad kan du ikke dele kostnader. Gjennomsnittlige kostnader opprettholdes hver for seg i hver organisasjon. Under standardkostnad hvis du bruker Inventory without Work in Process, kan du definere varekostnadene i organisasjonen som styrer kostnadene dine og dele disse kostnadene på tvers av organisasjoner. Hvis du deler standardkostnader på tvers av flere organisasjoner, bruker alle rapporter, henvendelser og prosesser disse kostnadene. Du er ikke pålagt å angi dupliserte kostnader. Se: Organisasjonsparametervindu og definere kostnadsinformasjon. Merk: Organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan være en produksjonsorganisasjon som bruker Arbeid i prosess eller Materiell. Organisasjoner som deler kostnader med organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan ikke bruke Materiell. Verdsettelseskontoer og kostnadselementer med gjennomsnittlig kostnadssystem Systemet opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad på organisasjonsnivå, det bruker ikke noen underbeholdningskonto. Hvis du hadde separate verdsettelseskontoer etter underbeholdning, ville totale beholdninger balansere, men kontobalanser etter underbeholdning ville ikke matche varebehandlingsrapporter. Merk: Kostnadsstyring håndhever det samme kontonummeret for organisasjonsnivåmateriale og intransitkontoer. Ellers er saldoen på beholdningsvurderingsrapporter ikke lik summen av regnskapstransaksjoner. Endring fra standard til gjennomsnittlig kostnad Når transaksjoner har blitt utført, kan du ikke endre kostnadsmetoden til en organisasjon i vinduet Organisasjonsparametere i Oracle Inventory. Se: Organisasjonsparametere Vindu og Definere Costing Informasjon. Home gtgt Inventory Accounting Emner Den Veidede Gjennomsnittlig Metode Veidet Gjennomsnittlig Kostnad Veidet Gjennomsnittlig Metode Oversikt Den veide gjennomsnittlige metoden brukes til å tilordne gjennomsnittlig produksjonskostnad til et produkt. Vektet gjennomsnittskostnad brukes ofte i situasjoner hvor: Varelager er så blandet at det ikke er mulig å tildele en bestemt pris til en enkelt enhet. Regnskapssystemet er ikke tilstrekkelig sofistikert til å spore FIFO - eller LIFO-lagerlag. Lagerelementer er så kommoditiserte (dvs. identiske med hverandre) at det ikke er mulig å tildele en kostnad til en enkelt enhet. Ved bruk av vektet gjennomsnittlig metode, fordel kostnaden for varer tilgjengelig for salg etter antall enheter tilgjengelig for salg, noe som gir den veide gjennomsnittskostnaden per enhet. I denne beregningen er kostnaden for varer tilgjengelig for salg summen av innledende beholdning og netto kjøp. Deretter bruker du denne vektede gjennomsnittlige tall for å tildele en kostnad til både sluttproduksjon og kostnaden for solgte varer. Nettoresultatet av å bruke vektet gjennomsnittlig kostnadsberegning er at den registrerte mengden inventar på hånden representerer en verdi et sted mellom de eldste og nyeste enhetene som er kjøpt på lager. På samme måte vil prisen på varer som selges, gjenspeile en kostnad et sted mellom de eldste og nyeste enhetene som ble solgt i løpet av perioden. Den vektede gjennomsnittlige metoden er tillatt i henhold til både aksepterte regnskapsprinsipper og internasjonale finansielle rapporteringsstandarder. Vektet Gjennomsnittlig Kostnadseksempel Milagro Corporation velger å bruke vektet gjennomsnittlig metode for mai måned. I løpet av den måneden registrerer den følgende transaksjoner: Den faktiske totale kostnaden for alle kjøpte eller begynte lager enheter i forrige tabell er 116 000 (33 000 54 000 29 000). Summen av alle kjøpte eller begynte lager enheter er 450 (150 begynner lager 300 kjøpt). Den vektede gjennomsnittlige kostnaden pr. Enhet er derfor 257,78 (116 000 divider 450 enheter.) Varelagerets verdsettelse er 45 112 (175 enheter ganger 257,78 vektet gjennomsnittskostnad), mens kostnaden for varer solgt verdsettelse er 70 890 (275 enheter ganger 257,78 vektet gjennomsnittskostnad) . Summen av disse to beløpene (mindre en avrundingsfeil) tilsvarer 116 000 totale faktiske kostnader for alle kjøp og begynnelseslager. I det forrige eksempelet, hvis Milagro brukte et evigvarende varesystem for å registrere sine beholdningstransaksjoner, ville det måtte rekomputere det veide gjennomsnittet etter hvert kjøp. Følgende tabell bruker den samme informasjonen i det forrige eksemplet for å vise omregningene: Lagerbeholdnings-gjennomsnittlig enhetskostnadssalg (125 enheter 220) Innkjøp (200 enheter 270) Salg (150 enheter 264,44) Innkjøp (100 enheter 290) Merk at kostnaden av varer solgt på 67.166 og sluttbeholdningsbalansen på 48.834 lik 116.000, som tilsvarer summen av kostnadene i det opprinnelige eksemplet. Således er summene de samme, men den flytende vektede gjennomsnittlige beregningen resulterer i svake forskjeller i fordelingen av kostnader mellom kostnadene for solgte varer og sluttbeholdning.

No comments:

Post a Comment